چگونه از شر آلرژی بهاری خلاص شویم؟

چگونه از شر آلرژی بهاری خلاص شویم؟

آلرژی بهاری,بیماری آلرژی بهاری,آلرژی بهاری در بارداری,علائم آلرژی بهاری,درمان آلرژی بهاری,درمان آلرژی بهاری با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان آلرژی بهاری,آلرژی بهاری را چگونه درمان کنیم,آلرژی بهاری در کودکان,آلرژی بهاری در بزرگسالان,آلرژی بهاری در نوزادان,آلرژی بهاری در بهار,آلرژی بهاری در تابستان,آلرژی بهاری در پاییز,آلرژی بهاری در زمستان,آشنایی با آلرژی بهاری,همه چیز در مورد آلرژی بهاری,آلرژی بهاری واگیردار است,آلرژی بهاری و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان آلرژی بهاری
درمان آلرژی, فصل بهار, بهار, چای سبز, آلرژی

به گزارش بی اس ام اسدر فصل بهار، میلیون ها نفر دنبال راه چاره ای برای رهایی از آلرژی و علائم آن یعنی عطسه، آب ریزش بینی و چشم، سوزش چشم ها، خارش و احتقان ریه ها هستند. همه این علائم در اثر واکنش شدید سیستم ایمنی بدن به مواد آلرژی زا مثل گرده گل ها و گیاهان به وجود می آیند. در طی فصل بهار گرده گیاهان در هوا پخش می شود و باعث ایجاد آلرژی در افراد می گردد.

برای خلاص شدن از شر آلرژی بهاری به توصیه های زیر عمل کنید:

1- مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان را بیشتر مصرف کنید.در طی روز چای سبز بنوشید. تحقیقات نشان داده است که آنتی اکسیدان موجود در چای سبز با نام اختصاری EGCG ، واکنش های آلرژیک را در بدن متوقف می کند.همچنین می توانید با خوردن میوه ها و سبزیجات زیر از شر آلرژی خلاص شوید:انواع توت (غیر از توت فرنگی)، کیوی، پرتقال، فلفل تند، کلم بنفش، اسفناج، لیموترش و چغندر.سایر مواد غذایی و ادویه هایی که آنتی اکسیدان زیادی دارند شامل: لوبیا چیتی، لوبیای سویا، گردو، جو، جو دو سر، ادویه میخک، دارچین و پونه وحشی است.طب سوزنی در بهبود آلرژی خیلی موثر است

درمان آلرژی, فصل بهار, بهار, چای سبز, آلرژی

اسپری بینی برای آلرژی بهاری

2- تحت نظر پزشک از داروهای ضد آلرژی استفاده کنید.در مورد استفاده از اسپری های استروئیدی مخصوص بینی از پزشک سئوال کنید. ثابت شده است که این اسپری ها در بهبود آلرژی بهاری، کاملا موثرند.3- اگر نمی خواهید دارو مصرف کنید می توانید تحت نظر متخصص مربوطه، از طب سوزنی استفاده کنید.ثابت شده است که طب سوزنی در بهبود آلرژی خیلی موثر است. البته حتما در مراکز مجاز و تحت نظر افرادی که دارای مجوز قانونی از وزارت بهداشت هستند، این کار را انجام دهید.4- هنگامی که میزان گرده گل ها و گیاهان در هوا خیلی بالاست، از منزل خارج نشوید و در هوای آزاد قرار نگیرید. این اوقات ساعات بین 5 تا 10 صبح و عصرها است. درها و پنجره های اتاق خود را در این اوقات ببندید.جارو کردن منزل با جاروبرقی میزان گروه ها را در خانه کم می کند، قبل از استفاده از جاروبرقی، کیسه آن را حتماً نگاه کنید و اگر سه چهارم آن پر بود، آن را خالی کنید یا کیسه اش را عوض کنید.همچنین تمیز نگه داشتن و گردگیری اسباب و اثاثیه منزل مثل مبلمان، فرش ها، بالش ها و لباس ها از پخش شدن گرده گل ها و گیاهان در فضای منزل جلوگیری می کند.

منبع:tebyan.net

چگونه از شر آلرژی بهاری خلاص شویم؟

7 روش درمانى ناخن فرو رفته در گوشت

7 روش درمانى ناخن فرو رفته در گوشت

ناخن فرو رفته در گوشت,بیماری ناخن فرو رفته در گوشت,ناخن فرو رفته در گوشت در بارداری,علائم ناخن فرو رفته در گوشت,درمان ناخن فرو رفته در گوشت,درمان ناخن فرو رفته در گوشت با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان ناخن فرو رفته در گوشت,ناخن فرو رفته در گوشت را چگونه درمان کنیم,ناخن فرو رفته در گوشت در کودکان,ناخن فرو رفته در گوشت در بزرگسالان,ناخن فرو رفته در گوشت در نوزادان,ناخن فرو رفته در گوشت در بهار,ناخن فرو رفته در گوشت در تابستان,ناخن فرو رفته در گوشت در پاییز,ناخن فرو رفته در گوشت در زمستان,آشنایی با ناخن فرو رفته در گوشت,همه چیز در مورد ناخن فرو رفته در گوشت,ناخن فرو رفته در گوشت واگیردار است,ناخن فرو رفته در گوشت و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان ناخن فرو رفته در گوشت

7 روش درمانى ناخن فرو رفته در گوشت

به گزارش بی اس ام اس مشکل وقتى ایجاد مى شود که یک ناخن معمولا انگشت شست به داخل گوشت یا بافت نرم اطراف خود فرو مى رود. افرادى که ناخن هاى محدب دارند، مستعدتر هستند ولى به طور کلى هر کسى ممکن است دچار این مشکل شود. در این موقعیت، شما اهمیتى نمى دهید که مشکل چگونه ایجاد شده بلکه مى خواهید هر چه سریع تر از آن رها شوید. اگر چه هدف طولانى مدت شما جلوگیرى از ایجاد مجدد چنین مشکلى است، ولى هدف کوتاه مدت تسکین درد است. در این جا روش هایى براى نیل به هر دو هدف آمده است:از داروها استفاده کنید.داروهاى زیادى وجود دارد که براى نرم کردن ناخن و پوست اطراف آن به کار مى رود و در نتیجه درد را تسکین مى دهد.خود را تسکین دهید.هدف شما خارج کردن ناخنى است که پوست روى آن قرار گرفته است. این کار را با قرار دادن پاى تان در آب گرم شروع کنید تا ناخن نرم شود سپس با دقت خشک کنید و به آرامى یک لایه نازک )نه یک گلوله( از پنبه استریل را زیر لبه گوشت فرو رفته قرار دهید؛ پنبه آهسته آهسته ناخن را بلند مى کند تا ناخن از بافتى که داخل آن فرو رفته، خارج شود. از مواد ضد عفونى کننده براى جلوگیرى از عفونت استفاده کنید. لایه ى پنبه ى را روزانه عوض کنید تا ناخن با رشد خود از نقطه مشکل دار خارج شود.

7 روش درمانى ناخن فرو رفته در گوشت

روش 7 نشانه ى پیروزى نیست.

به داستان هاى قدیمى که توصیه مى کنند یک شکاف 7 شکل در مرکز ناخن ایجاد کنید گوش ندهید؛ مردم فکر مى کنند ناخن در گوشت فرو رفته، خیلى بزرگ است بنابراین اگر یک تکه 7 شکل از آن جدا کننده دو طرف ناخن به طرف مرکز رشد مى کند و کنار آن ها از گوشت خارج مى شود. این کار کاملا غلط است ناخن ها فقط از عقب به جلو رشد مى کنند.

بگذارید پاى تان هوا بخورد.

کفش هاى بد شکل مى تواند باعث ایجاد ناخن فرو رفته شود مخصوصا اگر ناخن به خم شدن تمایل دارد. به همین علت است که از پوشیدن کفش هاى نوک تیز یا تنگ که به نوک انگشتان فشار مى آورد باید خوددارى کرد و به جاى آن از سندل یا کفش هایى که جلوى آن پهن است باید استفاده کرد. به همین دلایل از پوشیدن جوراب ها یا جوراب شلوارهاى تنگ نیز خوددارى کنید.

ناخن ها را با دقت بگیرید.

دکتر هاس مى گوید: هرگز ناخن ها را زیاد کوتاه نکنید. ابتدا براى جلوگیرى از ترک خوردگى آن ها را در آب گرم قرار دهید؛ سپس با ناخن گیر تیز و صاف، به طور مستقیم ناخن ها را بگیرید. هرگز ناخن را به شکل بیضى نگیرید چرا که لبه هاى آن به داخل پوست انحنا پیدا مى کند. همیشه بگذارید لبه هاى ناخن موازى پوست باشند و هرگز ناخن را کوتاه تر از نوک انگشتان کوتاه نکنید. ناخن ها باید به اندازه کافى بلند باشند تا از انگشتان در برابر فشار و اصطکاک حفاظت کنند.

لبه ناخن را صاف و نرم کنید.

اگر به طور تصادفى ناخن ها را زیادى کوتاه کردید، لبه ها را صاف و نرم کنید تا هیچ نقطه تیزى نباشد که بتواند در گوشت فرو رود. این کار را با سوهان ناخن انجام دهید. هرگز از قیچى استفاده نکنید هر چقدر هم که کوچک باشد. فضاى کافى براى کار با قیچى وجود ندارد و در نتیجه اغلب لبه ى تیز براى ناخن ایجاد مى شود.

هشدار پزشکى

مراقب عفونت باشید.

اگر انگشت ها عفونى شد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید؛ تا فرا رسیدن وقت ملاقات با پزشک، براى کاهش التهاب، پا را در محلول ید قرار دهید و سپس کرم آنتى بیوتیکى روى آن بمالید. اگر اجازه دهید که ناخن فرو رفته دچار عفونت شدید شود در انتها، با مشکل بزرگى روبرو خواهید شد؛ اگر گردش خون شما نقص داشته باشد، خطر قانقاریا(مردن بافت)را هم در پیش دارید.

مراقب کارى که انجام مى دهید، باشید.

اگر چه، ناخن فرو رفته اکثرا در اثر کوتاه کردن نادرست ایجاد مى شود اما مى تواند در اثر هر تصادفى به وجود بیاید؛ افتادن جسم سنگینى روى پا در محل کار مى تواند همین حالت را ایجاد کند. دکتر هاس مى گوید: من براى کارهاى خانه، کفش راحتى و محکم را توصیه مى کنم. اگر شما دائما در حال جابجایى اشیاى سنگین مثل ماشین آلات یا جعبه هستید، مؤکدا به شما توصیه مى کنم که کفش هاى داراى محفظه ى استیلى در جلو را امتحان کنید؛ آن ها مى توانند در اکثر اتفاقات به شما کمک کنند.

منبع:salamatnews.com

7 روش درمانى ناخن فرو رفته در گوشت

چگونه کمر درد نگیریم !

چگونه کمر درد نگیریم !

کمر درد,بیماری کمر درد,کمر درد در بارداری,علائم کمر درد,درمان کمر درد,درمان کمر درد با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان کمر درد,کمر درد را چگونه درمان کنیم,کمر درد در کودکان,کمر درد در بزرگسالان,کمر درد در نوزادان,کمر درد در بهار,کمر درد در تابستان,کمر درد در پاییز,کمر درد در زمستان,آشنایی با کمر درد,همه چیز در مورد کمر درد,کمر درد واگیردار است,کمر درد و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان کمر درد

چگونه کمر درد نگیریم !

چگونه با توجه کردن به چند نکته ساده، تا آخر عمر کمر درد نگیریم؟

به گزارش بی اس ام اس : فقط با توجه به چند مسئله بهداشتی ساده، در محل کار، خانه و در زندگی روزمره ، می‏توانیم از بیماریهای جسمی که معمولا در پیری به سراغ آدم‏ها می‏ آیند ، راحت شویم.

به تصاویر زیر با دقت توجه کنید و دستورات آنها را جدی بگیرید :

نحوه درست بلند کردن اشیاء

چگونه کمر درد نگیریم !

درست رانندگی کردن

چگونه کمر درد نگیریم !

درست نشستن

چگونه کمر درد نگیریم !

درست برداشتن کودک از زمین

چگونه کمر درد نگیریم !

نحوه صحیح حمل کردن اشیا

چگونه کمر درد نگیریم !

صحیح ایستادن

چگونه کمر درد نگیریم !

نرمش های کششی مناسب

چگونه کمر درد نگیریم !

ورزش های بسیار مناسب برای ستون فقرات

چگونه کمر درد نگیریم !

چگونه کمر درد نگیریم !

چگونه کمر درد نگیریم !

چگونه کمر درد نگیریم !

چگونه کمر درد نگیریم !

چگونه کمر درد نگیریم !

چهارمین نشانه سکته نیز مشخص شد

چهارمین نشانه سکته نیز مشخص شد

سکته,بیماری سکته,سکته در بارداری,علائم سکته,درمان سکته,درمان سکته با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سکته,سکته را چگونه درمان کنیم,سکته در کودکان,سکته در بزرگسالان,سکته در نوزادان,سکته در بهار,سکته در تابستان,سکته در پاییز,سکته در زمستان,آشنایی با سکته,همه چیز در مورد سکته,سکته واگیردار است,سکته و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان سکته

چهارمین نشانه سکته نیز مشخص شد

اگر این متن راقبلاً خوانده اید،لطفاً باز هم بخوانیدچهارمین نشانه سکته نیز مشخص شد: زبانهیچ گاه این سه حرف را فراموش نکنید: لحد

نشانه های سکته:

به گزارش بی اس ام اس فریدون در جشن کباب پزی سکندری خورد و به زمین افتاد. اما به دوستانش که پیشنهاد کردند به اورژانس زنگ بزنند گفت حالش خوب است و فقط به خاطر اینکه به کفش های جدیدش عادت ندارد پایش به سنگفرش گیر کرده.آن ها به او کمک کردند تا بلند شده و یک بشقاب غذای دیگر برای خود بکشد.فریدون با اینکه کمی هول شده بود ولی تا آخر آن بعدازظهر خود را سرگرم کرد.همان شب همسر فریدون تماس گرفت و به همه اطلاع داد که فریدون را به بیمارستان منتقل کرده اند و وی ساعت 6 بعد ازظهر فوت کرده است. او در جشن دچار حمله شده بود و اگر اطرافیانش نشانه های حمله را تشخیص داده بودند شاید فریدون اکنون با ما بود.گاهی حمله منجر به فوت افراد نمی شود اما آنها در شرایطی بدتر از مرگ مجبور به ادامه زندگی می شوند.خواندن این متن تنها یک دقیقه از زمان شما را خواهد گرفت…یک متخصص اعصاب اعلام کرده است که اگر شخصی را که دچار حمله شده در 3 ساعت به بیمارستان منتقل کنند می توان عوارض ناشی از حمله را به طور کامل از بین برد. بله به طور کامل!! وی می گوید روش شناسایی حمله و رساندن بیمار به درمان های پزشکی در کمتر از 3 ساعت به شناسایی علایم آن بستگی دارد:

چهارمین نشانه سکته نیز مشخص شد

شناسایی علایم سکته:

در برخی موارد شناسایی علایم سکته کار بسیار سختی است.متاسفانه نا آگاهی افراد می تواند منجر به فاجعه ای جبران ناپذیر شود. سکته می تواند باعث مرگ یا آسیب مغزی فرد گردد و این در حالیست که اطرافیان شخص حتی متوجه علایم سکته نشده اند.پزشکان اعلام کرده اند که اطرافیان قربانی می توانند تنها با پرسیدن سه سوال ساده متوجه علایم سکته شوندل: از شخص بخواهید تا لبخند بزند.ح: از شخص بخواهید که حرف بزند یا یک جمله ساده را به درستی ادا کند.( مثلا: امروز هوا آفتابی است)د: از وی بخواهید هر دو دستش را بلند کند.اگر فرد در انجام هر کدام از موارد زیر مشکل داشت ، در اسرع وقت با اورژانس تماس گرفته و علایم را برای امدادگران توضیح دهید.و اما نشانه دیگری از سکته: از وی بخواهید زبان خود را بیرون بیاورد.اگر زبان وی به راست یا چپ متمایل شده بود، بدانید که شخص دچار حمله شده است.

چهارمین نشانه سکته نیز مشخص شد

خوراکی ای برای پیشگیری از پوکی استخوان

خوراکی ای برای پیشگیری از پوکی استخوان

پوکی استخوان,بیماری پوکی استخوان,پوکی استخوان در بارداری,علائم پوکی استخوان,درمان پوکی استخوان,درمان پوکی استخوان با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان پوکی استخوان,پوکی استخوان را چگونه درمان کنیم,پوکی استخوان در کودکان,پوکی استخوان در بزرگسالان,پوکی استخوان در نوزادان,پوکی استخوان در بهار,پوکی استخوان در تابستان,پوکی استخوان در پاییز,پوکی استخوان در زمستان,آشنایی با پوکی استخوان,همه چیز در مورد پوکی استخوان,پوکی استخوان واگیردار است,پوکی استخوان و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان پوکی استخوان

خوراکی ای برای پیشگیری از پوکی استخوان

به گزارش بی اس ام اس : اگر نگران هستید که به پوکی استخوان مبتلا شوید،توصیه می کنیم که از این خوراکی مصرف کنید.مصرف باقالا به دلیل داشتن کلسیم و فسفر بالا از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.باقلا حاوی ویتامین‌های A،B وC و املاح معدنی مانند فسفر و آهن است.باقلا دارای مقدار زیادی آب است که می‌تواند از یبوست پبشگیری کند. برای سلامت پوست بسیار مفید است.

خوراکی ای برای پیشگیری از پوکی استخوان

باقلا در خانواده حبوبات جای می‌‌گیرد و به عنوان یکی از منابع غذایی فیبر و پروتئین شناخته شده است. باقلا یک منبع پروتئین و انرژی محسوب می‌شود اما افراد مبتلا به “فاویسم ” از مصرف این ماده غذایی و حتی بوییدن آن باید خودداری کنند، زیرا بیماری آنها تشدید می‌شود. پروتئین، کلسیم و پتاسیم باقلا بسیار بالا است و مصرف آن از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. به کنترل فشار خون بالا کمک کند و همچنین پتاسیم موجود در آن برای سلامت قلب‌ و ‌عروق مفید است.

خوراکی ای برای پیشگیری از پوکی استخوان

بـزرگـی سـیــنــه مــردان ؛ چـرا و بـه چـه عـلـت؟

بـزرگـی سـیــنــه مــردان ؛ چـرا و بـه چـه عـلـت؟

بزرگی سینه مردان,بیماری بزرگی سینه مردان,بزرگی سینه مردان در بارداری,علائم بزرگی سینه مردان,درمان بزرگی سینه مردان,درمان بزرگی سینه مردان با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان بزرگی سینه مردان,بزرگی سینه مردان را چگونه درمان کنیم,بزرگی سینه مردان در کودکان,بزرگی سینه مردان در بزرگسالان,بزرگی سینه مردان در نوزادان,بزرگی سینه مردان در بهار,بزرگی سینه مردان در تابستان,بزرگی سینه مردان در پاییز,بزرگی سینه مردان در زمستان,آشنایی با بزرگی سینه مردان,همه چیز در مورد بزرگی سینه مردان,بزرگی سینه مردان واگیردار است,بزرگی سینه مردان و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان بزرگی سینه مردان

بـزرگـی سـیــنــه مــردان؛ چـرا و بـه چـه عـلـت؟

 

به گزارش بی اس ام اس  «ژنیکوماستی» به معنای بزرگ شدن بیش از حد سینه در مردان است. این نوع بزرگی سینه بیشتر به علت رشد بافت پستان اتفاق می افتد نه افزایش بافت چربی به علت چاق شدن…ژنیکوماستی ممکن است در یک یا هر ۲ پستان رخ دهد و با ایجاد توده کوچکی زیر نوک پستان مردان آغاز می شود که ممکن است حساس هم باشد. ژنیکوماستی هنگام بلوغ در پسران نوجوان ناشایع نیست و بیش از نیمی از پسران هنگام بلوغ، ژنیکوماستی پیدا می کنند ولی معمولا طی چند ماه خودبه خود برطرف می شود.گاهی بزرگ شدن پستان در نوزادان هم رخ می دهد و حتی با ترشح شیر (گالاکتوره) همراه است. این عارضه ممکن است در دوره نوزادی چند هفته طول بکشد اما به ندرت تا ۲ سالگی ادامه می یابد.تغییر غیرطبیعی در میزان هورمون های جنسی یا چگونگی پاسخ دهی بدن به آنها باعث بزرگ شدن پستان ها در مردان می شود.از علل دیگر ژنیکوماستی می توان به این موارد اشاره کرد: سالمندی، شیمی درمانی برای درمان سرطان، بیماری مزمن کبدی، مصرف هورمون های استروییدی آنابولیک برای افزایش قدرت و حجم عضلات، قرارگیری در معرض هورمون های استروژنی، نارسایی کلیه و دیالیز، مصرف ماری جوانا (یا حشیش)، درمان هورمونی سرطان پروستات، پرتودرمانی برای تومورهای بیضه، عوارض جانبی برخی از داروها (مانند کتوکونازول، اسپیرونولاکتون، مترونیدازول، سایمتیدین) و کمبود هورمون مردانه تستوسترون.در موارد نادری ژنیکوماستی ممکن است به علت نقایص ژنتیکی، پرکاری تیرویید یا تومورهای پستان رخ دهد.در صورتی که بزرگی پستان در شما همراه با حساسیت و درد است، می توانید از کمپرس سرد یا داروهای مسکن برای درمان استفاده کنید. مصرف همه مواد روانگردان غیرمجاز از جمله ماری جوانا (حشیش) و مکمل های غذایی و داروهای مورداستفاده برای بدنسازی را کنار بگذارید.

بـزرگـی سـیــنــه مــردان ؛ چـرا و بـه چـه عـلـت؟

اگر این علایم را هم دارید به پزشک مراجعه کنید: تورم، درد، بزرگی در یک یا هر دو پستان، ترشح خونی یا ترشح تیره رنگ از نوک پستان، زخم پوستی روی پستان، احساس توده سفت یا سخت در پستان.توجه داشته باشید بروز ژنیکوماستی در کودکانی که به سن بلوغ نرسیده اند، همیشه به بررسی پزشک نیاز دارد.ژنیکوماستی در دوران بلوغ معمولا به درمان نیازی ندارد و خود به خود برطرف می شود. بزرگی پستان که شدید و نامتقارن باشد و خود به خود برطرف نشود، ممکن است برای پسر نوجوان بسیار ناراحت کننده باشد. در موارد نادری ممکن است پزشک درمان هورمونی برای مهار آثار هورمون های استروژنی یا جراحی برای کاهش حجم پستان را توصیه کند.

منبع:salamat.ir

بـزرگـی سـیــنــه مــردان ؛ چـرا و بـه چـه عـلـت؟

کهیر چیست؟

کهیر چیست؟

کهیر,بیماری کهیر,کهیر در بارداری,علائم کهیر,درمان کهیر,درمان کهیر با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان کهیر,کهیر را چگونه درمان کنیم,کهیر در کودکان,کهیر در بزرگسالان,کهیر در نوزادان,کهیر در بهار,کهیر در تابستان,کهیر در پاییز,کهیر در زمستان,آشنایی با کهیر,همه چیز در مورد کهیر,کهیر واگیردار است,کهیر و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان کهیر

کهیر چیست؟

کهیر چیست؟
 به گزارش بی اس ام اس کَهیر (به انگلیسی: urticaria) واکنش آلرژیک حاد یا مزمن است که معمولاً بر اثر واکنش بدن در برابر مواد هیستامینی یا ترکیباتی نزدیک به هیستامین پدید می‌آید.عارضه پوستی کهیر، به صورت دانه‌های کوچک صورتی‌رنگ یا به شکل برجستگی‌های وسیعتر و گاهی به صورت تاول تظاهر کرده و با خارش شدید همراه است.کهیر بیماریی گذرا و کوتاه مدت است. هر ضایعه کهیر بعد از چند دقیقه تا چند ساعت بدون باقی گذاشتن اثر از بین می رود و سپس ضایعات جدید در محل های قبلی یا محل های جدید به وجود می آید. اندازه ضایعات کهیر از کوچکی یک عدس تا بزرگی یک بشقاب متغیر است. ممکن است ضایعات بههم پیوسته باشد و نواحی وسیعی از پوست را بپوشاند. معمولاً خارش شدید وجود دارد، ولی ممکن است سوزش یا به ندرت درد نیز وجود داشته باشد.کهیر به طور کلی بسیار شایع است و حدود 20 – 10 درصد افراد حداقل یک بار در طول عمر مبتلا به کهیر می شوند. کهیر به طور معمول ظرف چند روز تا چند هفته بهبود می یابد، ولی در مواردی هم ممکن است سال ها و حتی دهه ها به طول انجامد و مرتباً حملات آن تکرار شود.چنانچه کهیر در نواحی خاصی مثل پلک ها و لب ها بروز کند، سبب تورم می شود که ممکن است باعث نگرانی بیمار شود، ولی این تورم ظرف 12 تا 24 ساعت برطرف می شود. ولی اگر بیمار دچار مشکل تنفسی یا بلع شود، باید به طور اورژانس تحت درمان قرار گیرد.

علت کهیر
تراوش مایع پلاسمای خون از درون رگ‌ها به فضای میان‌بافتی در پوست باعث کهیر زدن می‌شود . یک عامل شیمیایی که هیستامین نامیده می‌شود از یاخته‌های ویژه‌ای در پوست بنام ماست‌سل‌ها که در پیرامون رگ‌ها قرار دارند ترشح می‌شود و باعث گشاد شدن رگ‌ها و باز شدن فضاهای میان‌یاخته‌ای در آن‌ها و به‌دنبال آن خروج مایع از درون رگ‌ها می‌شودموادی از قبیل آجیل، شکلات، ماهی، گوجه فرنگی، تخم مرغ، توت فرنگی، شیر و افزودنی‌های غذایی و میوه‌های تازه به‌ویژه مرکبات و داروهایی از قبیل پادزیست‌ها (آنتی‌بیوتیک‌ها) مانند پنی‌سیلین، مسکن‌ها مثل آسپیرین، کدئین، ایندومتاسین، خواب‌آورها، ویتامین‌ها و تقریباً هر نوع دارویی می‌تواند ایجاد کهیر کند. مصرف مداوم آسپیرین می‌تواند ایجاد کهیر مزمن بکند.حلزون، ماهی، آجیل، تخم مرغ و شیر از شایعترین حساسیت‌زاها هستند که خوردن آن‌ها می‌تواند باعث پدید آمدن کهیر بشود.مصرف برخی از داروها نیز می تواند سبب بروز کهیر شود. برخی از این داروها عبارت اند از: آنتی بیوتیک ها، مسکن ها، آرام بخش ها و خواب آورها، مکمل های غذایی، آنتی اسیدها. ویتامین ها و قطره های چشمی و ملیّن ها و شیاف ها نیز ایجاد کهیر می کنند.در صورت ابتلا به کهیر، باید تمامی داروهای مصرف شده، حتی در هفته های اخیر را به پزشک اطلاع داد تا در تعیین علت، راهنما باشد.بعضی از عفونت ها از قبیل سرماخوردگی و عفونت های گلو در کودکان می توانند سبب بروز کهیر شوند، ولی برخی عفونت های مزمن و گاه عفونت هایی به شکل سینوزیت یا برخی آبسه ها نیز به عنوان علت ایجاد کهیر مهم هستند.برخی از عوامل فیزیکی مثل نور خورشید، سرما، فشار، ارتعاشات شدید، تعریق، ورزش و تماس با آب می تواند در بعضی افراد سبب بروز کهیر شود.در کهیر ناشی از آفتاب، ضایعات در محل هایی که در معرض تابش آفتاب هستند بروز می کنند و ظرف چند ساعت برطرف می شوند.کهیرهای ناشی از سرما در عضوی که در معرض سرما بوده پیدا می شود.تعریق در افراد جوان باعث کهیرهای کوچک خارش دار می شود که معمولاً به دنبال ورزش یا اضطراب بروز می کند و ظرف 15 – 10 دقیقه برطرف می گردد. گاه در بعضی افراد، خارانیدن شدید پوست یا تحت فشار قرار گرفتن آن باعث بروز کهیر می شود. تماس با آب صرف نظر از این که سرد یا گرم باشد، از علل دیگر کهیرهای فیزیکی هستند.

کهیر چیست؟

انواع کهیر
کهیر به دو نوع حاد و مزمن طبقه بندی می شود.

کهیر حاد:
کهیرهایی که کمتر از 6 هفته از ایجاد آنها می گذرد، تحت عنوان «کهیر حاد» طبقه بندی می شوند. در این نوع کهیر علت معمولاً تشخیص داده می شود. شایع ترین علل کهیر حاد غذاها، داروها و عفونت ها هستند. نیش حشرات نیز می تواند سبب بروز کهیر شود.

کهیر مزمن
کهیرهایی که بیش از 6 هفته از بروز آنها می گذرد، «کهیر مزمن» نامیده می شوند. تعیین علت این نوع کهیر، اغلب بسیار مشکل است و در تعداد کمی از بیماران می توان علت را تشخیص داد. پزشک برای تعیین علت کهیر، باید سؤالات زیادی از بیمار بپرسد و معاینات متعددی را انجام دهد، ولی با وجود بررسی های زیاد در بیش از دو سوم این بیماران نمی توان علت کهیر را پیدا کرد.

درمان کهیر
بهترین درمان کهیر، تعیین علت و حذف آن است. شخصی که دچار کهیر شده قبل از هر چیز باید از خوراکی های و مواد ایجاد کننده حساسیت خودداری کند تا بدن تقویت شود و آنتی کور لازم را بسازد و دیگر بدن عکس العملی نشان ندهد.اما این امر بخصوص در کهیر مزمن اغلب میسر نیست، ولی در مواردی که عللی از قبیل عفونت، غذا، دارو یا عوامل فیزیکی عامل کهیر باشند، با حذف آن عامل کهیر نیز درمان می شود.در بسیاری از موارد پس از معاینات کامل بیمار، لازم است که آزمایش های تکمیلی انجام شود تا در صورت امکان علت کهیر تعیین شود، که البته همیشه این توفیق حاصل نمی شود.چنانچه علت پیدا شود، درمان طبعاً باعث حذف کهیر خواهد شد. ولی در مواردی که علت پیدا نشود، کهیر به طور علامتی درمان می شود که داروهای آنتی هیستامین در رأس درمان های کهیر هستند. آنتی هیستامین ها در صورتی از بروز کهیر جلوگیری می کنند که به طور منظم مصرف شوند و مصرف آنها صرفاً در زمان پیدایش کهیر تأثیر خیلی زیادی ندارد.البته در مورد مصرف آنتی هیستامین ها، عوارض آنها (از قبیل ایجاد حالت خواب آلودگی) را باید در نظر داشت و در افراد سالخورده که دچار احتباس ادراری هستند یا بعضی داروهای آرام بخش مصرف می کنند، باید مصرف آنها با احتیاط صورت گیرد.همچنین در زمان حاملگی، بسیاری از داروها ازجمله آنتی هیستامین ها دارای عوارضی هستند که باید مورد توجه باشند.از تداخل اثر داروها نیز نباید غافل بود و بیماران بایستی داروهای دیگری را که به علل دیگر مصرف می نمایند، به پزشک یادآوری کنند، چون داروها هم به عنوان عامل کهیر و هم به عنوان تأثیر متقابل روی داروهای آنتی هیستامین مهم هستند.گهگاه در کهیرهای مقاوم، پزشک ممکن است چند نوع آنتی هیستامین را باهم یا به طور متناوب تجویز کند. در موارد حاد و شدید، به ویژه مواردی که مشکل تنفسی بروز نماید، مراجعه به اورژانس و تجویز «اپی نفرین» یا «کورتیکواستروئید» تزریقی با صلاحدید پزشک معالج، صورت می گیرد.

الف-موضعی (به صورت ضماد،پماد،شستشو دهنده )
1-شستشوی بدن با ماست و سدر وشاهتره.2-دود کردن اسفند حساسیت را از بین می برد.3-مالیدن آب کلم پیچ یا برگ آن بر روی پوست.4-قرار دادن مخلوط مغز موز با سرکه و آبلیمو(چند بار در شبانه روز).5-مالیدن له شدن تره یا آب آن بر پوست.6-له شده پخته شلغم روی پوست.7-له شده سیر روی جوشهاتذکر: این مورد با احتیاط کامل اجرا شود چون ممکن است مقدار زیاد سیر باعث تاول شود.می توانید از خاکستر سیر استفاده کنید چون داروی جوش ها می باشد.8-مالیدن شاهتره روی پوست9-له شده پنیرک و گزنه.این روشها کهیر را تسکین می دهد وبه طور موقت و در مواقع اضطراری مفید هستند.

ب-خوراکی
1-خوردن آب انگور در درمان کهیر اثری قطعی و بسیار خوب دارد.(می توانید 100گرم از آن را در مقداری آب ریخته و هر سه ساعت یک بار میل کنید)2-آب نارنج،آب لیمو،آب غوره، هر کدام 100 گرم مخلوط کرده میل کنید،کهیر ها ظاهر شده و به مرور و به طور کامل از بین می روند.3-کاهو،گشنیز،چغندر(لبو)،برگ چغندر،ماست،آب لیمو،شاه تره،خرفه،خیار،هندوانه،لعاب اسفرزه،خاکشیر،بسیار مفید هستند.4-برای دفع سموم معده و روده و صاف نمودن خون از آشهای ساده و ترش استفاده کنید مانند:تمر هندی،آب شاهتره یا عرق آن ،آب نارنج ،آبغوره، آبلیمو ،گشنیز، برگ چغندر.5-خوردن این غذاها و خوراکیها هم توصیه می شود:ماست(با کمی نعنا)،خیار(با کمی نمک)،هندوانه(با کمی شکر)،خاکشیر،قُدّومِه شیرازی(دانه ریز قرمز)،خرفه،شاه تره،عرق کاسنی، کاهو، آلبالو، عناب، گیلاس، آب زرشک، آب ترب، گل گاوزبان.

منبع:tebyan.net

کهیر چیست؟

ده علامت هشدار دهنده بیماری آلزایمر

ده علامت هشدار دهنده بیماری آلزایمر

آلزایمر,بیماری آلزایمر,آلزایمر در بارداری,علائم آلزایمر,درمان آلزایمر,درمان آلزایمر با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان آلزایمر,آلزایمر را چگونه درمان کنیم,آلزایمر در کودکان,آلزایمر در بزرگسالان,آلزایمر در نوزادان,آلزایمر در بهار,آلزایمر در تابستان,آلزایمر در پاییز,آلزایمر در زمستان,آشنایی با آلزایمر,همه چیز در مورد آلزایمر,آلزایمر واگیردار است,آلزایمر و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان آلزایمر

ده علامت هشدار دهنده بیماری آلزایمر

به گزارش بی اس ام اس بیماری آلزایمر عامل اصلی دمانس یا زوال عقل است. علائم آن شامل از دست دادن حافظه، قضاوت و استدلال و تغییراتی در حالات و رفتار می باشد.گاهی افراد به این علائم توجهی نمی کنند و تشخیص نمی دهند که چنین اختلالی وجود دارد. از آنجا که علائم بتدریج ظاهر می شود ممکن است که مدت طولانی جلب توجه ننماید و اشتباهاً تصور شود این رفتارها بخشی از روند پیری است .بسیار حائز اهمیت است که اگر شاهد چنین علائمی بودید به یک پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه نمائید ، شاید این علائم مربوط به وضعیت قابل درمان دیگری باشد . چنانچه تشخیص طبی بیماری آلزایمر باشد با انجمن آلزایمر ایران تماس بگیرید .جهت آگاهی شما انجمن آلزایمر ایران فهرستی از علایم شایع را تهیه کرده است ( بعضی از آنها ممکن است مربوط به انواع دیگر دمانس باشد .) به این فهرست توجه کنید . چنانچه بعضی از علایم در فردی وجود داشته باشد بهتر است به یک پزشک متخصص بیماری های اعصاب مراجعه کند تا مورد بررسی کامل قرار گیرد .

ده علامت هشدار دهنده:

1ـ اختلال حافظه
اختلال حافظه، در حدی که در کارهای روزانه ایجاد مشکل میکند.طبیعی است که افراد قرارهای ملاقات، اسامی همکاران و یاشماره تلفن دوستی را فراموش کنند ولی بعداً بخاطر می آورند، بیمار مبتلا به بیماری آلزایمر ممکن است اغلب مسائل را فراموش بنماید و بعداً هم بخاطر نیاورد ، بالاخص مسائلی را که جدیداً اتفاق افتاده باشند فراموش می نمایند.

2ـ مشکلات در انجام کارهای عادی
افراد پر مشغله ممکن است گهگاهی حواسشان پرت شود.مثلاً هویجی را که برای پای غذا پخته اند را بر روی اجاق گاز جا بگذارند . و تا پایان نهار هم بخاطر نیاورند. فردی با بیماری آلزایمر توانایی درست کردن حتی قسمتی از پخت غذا را ندارد . ممکن است فراموش کند که غذا خورده است .

3ـ ضعف بیان
برای همه افراد گهگاهی پیش می آید که در پیدا کردن لغات مناسب دچار مشکل بشوند ، ولی فرد مبتلا به بیماری آلزایمر ممکن است گاهی کلمات ساده را از یاد ببرد و لغات نامناسب جایگزین نماید ، درنتیجه جملات او نامفهوم می شوند .

آلزایمر,درمان آلزایمر

4ـ گم کردن زمان ومکان
بطور طبیعی ممکن است افراد گاهی روز ، هفته و یا مقصدشان را فراموش کنند ولی دوباره با تمرکز بیاد بیاورند. فرد مبتلا به بیماری آلزایمر ممکن است در خیابان راه خود را گم کند و نداند که چگونه به آنجا رفته است و یا نتواند از آنجا راه خانه خود را دوباره پیدا نماید .

5ـ ضعف یا کاهش قضاوت
ممکن است فرد مبتلا به بیماری عفونی مراجعه به پزشک را به تعویق بیاندازند ولی بالاخره این کار را انجام میدهد. اما فرد مبتلا به بیماری آلزایمر نه مشکلاتش را درک می کند و نه مراجعه به پزشک را ضروری می داند . بدلیل اشکال در تصمیم گیریهای ساده مثلاً ممکن است لباسهای زمستانی را در گرمای تابستان بپوشد

6ـ مشکلات در تفکر ذهنی
گاه و بی گاه ممکن است افراد رسیدگی به حساب هایشان را مشکل بدانند. اما فرد مبتلا به بیماری آلزایمر ارقام را کاملاً‌ فراموش می کند و نمی داند با آنها چکار بکند.خیلی ها جشن تولد را برگزار نمی کنند ولی فرد مبتلا شاید دیگر نداند که جشن تولد چه معنایی دارد؟

7ـ جابجا گذاشتن اجسام
هر کسی ممکن است که موقتاً کلید یا کیف پولی را سر جایش نگذارد . فرد مبتلا به بیماری آلزایمر ممکن است اجسام را در جاهای نامربوط بگذارد، مثلاً اطو را در فریزر و یا ساعت مچی را در قندان بگذارد.

8ـ تغییرات در حالات و رفتار
همه میتوانند گهگاهی غمگین و یا بد خلق باشند ، حالات فرد مبتلا به بیماری آلزایمر میتواند سریعاً‌ تغییر کند و بی هیچ دلیل ، آرامش به اشک و خشم تبدیل شود .

9ـ تغییرات در شخصیت
شخصیت افراد با سن قابل تغییر می باشد،‌ولی شخصیت فرد مبتلا به بیماری آلزایمر می تواند دچار دگرگونی گردد . ممکن است کاملاً‌سر در گم ، بدبین و یا منزوی شود .این تغییرات شامل بی تفاوتی ، ترس و یا رفتارهای نا مناسب نیز هست .

10ـ از دست دادن انگیزه
بطور طبیعی افراد گاهی از کار خانه ، فعالیتهای تجاری و یا وظایف اجتماعی خسته می شوند ولی در نهایت دوباره انگیزه های خود را پیدا می کنند، فرد مبتلا به بیماری آلزایمر ممکن است نسبت به وقایع و رویدادهای محیط زندگی و خانواده اش کاملاً‌بی تفاوت بنظر بیاید.

منبع:salamatnews.com

ده علامت هشدار دهنده بیماری آلزایمر

مطالب مرتبط :

شناخت علایم اولیه آلزایمر

نقش امواج موبایل در جلوگیری از آلزایمر

معضل آلزایمر در جوانی

انواع سرطان چگونه بوجود می آید؟

انواع سرطان چگونه بوجود می آید؟

سرطان,بیماری سرطان,سرطان در بارداری,علائم سرطان,درمان سرطان,درمان سرطان با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سرطان,سرطان را چگونه درمان کنیم,سرطان در کودکان,سرطان در بزرگسالان,سرطان در نوزادان,سرطان در بهار,سرطان در تابستان,سرطان در پاییز,سرطان در زمستان,آشنایی با سرطان,همه چیز در مورد سرطان,سرطان واگیردار است,سرطان و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان سرطان

انواع سرطان چگونه بوجود می آید؟

 به گزارش بی اس ام اس سرطان به رشد غیرطبیعی سلول های بدن گفته می شود به عبارت دیگر، هر عامل داخلی و خارجی که مکانیسم طبیعی اعضای بدن را بهم بزند سبب می گردد تا رشد آن عضو نامنظم شده و سبب بروز سرطان گردد.وی افزود در حقیقت اگر انسانی از رژیم غذایی صحیح استفاده می کند و از عوامل خطرزای محیطی پرهیز نماید احتمال بروز سرطان در او بسیار اندک می باشد بهتر است بدانیم که چه عواملی سبب بروز انواع مختلفی از سرطان می شوند.علل سرطان لب:سیگار،تابش طولانی مدت اشعه آفتاب.علل سرطان حفره دهان: الکل، کمبود آهن و ویتامین و سیفلیس و علل قارچی و ویروسی.علل سرطان گلو: سیگار، الکل.علل سرطان مری: سیگار، الکل، چای داغ، علل ناشناخته، ماهی دودی ، تریاک، ترشی جات زیاد، کمبود غذایی.علل سرطان ریه: سیگار، ترکیبات رادیو اکتیو و معدنی.علل سرطان معده: تغذیه نامناسب، علل گوارشی، ارث، علل ناشناخته، جنس(بیشتر در مردان هست و در گروه خونی A ).علل سرطان روده: مصرف زیاد چربیهای حیوانی و مصرف کم سبزیجات و میوه جات و ارث، علل داخلی.علل سرطان کبد: هپاتیت مزمن، مصرف اتانول و الکل، داروهای دوپینگ.علل سرطان کیسه صفرا: سنگهای مزمن کیسه صفرا.علل سرطان لوزالمعده(پانکراس): علل ناشناخته، عفونتها، سیگار، گوشتهای حیوانی.

انواع سرطان چگونه بوجود می آید؟

علل سرطان کلیه: سیگار، ارث، ناشناخته.علل سرطان مثانه: انگل شیستوزومیا، سنگ مثانه، داروها، عفونتها و مواد شیمیاییعلل سرطان پروستات: ناشناخته، ترکیبات نفتی، علل هورمونی.علل سرطان تخمدان: استروژن زیاد، علل ناشناخته.علل سرطان پستان: ژنتیک، زنانی که پس از 30 سالگی آبستن می شوند، اشعه یونیزان، زنانی که هرگز حامله نمی شوند.علل سرطان پوست: اشعه آفتاب، مواد معدنی، پوست روشن، آرسنیک، خالهای مادرزادی بدخیم.علل سرطان چشم: ارث، ناشناخته.علل سرطان گوش: عفونتهای مزمن، اشعه خورشید، علل مادرزادی.علل سرطان مغز: منشا از سایر سرطانهای بدن بویژه پستان و علل ناشناخته.علل سرطان استخوان: عفونتها، مادرزادی، تشعشع و مواد شیمیایی، ناشناخته.علل سرطان بینی: اشعه خورشیدی زیاد، خالهای بدخیم.علل سرطان تیروئید: سابقه تابش اشعه رادیو اکتیو به سر و گردن، جنسیت (زنان 3 برابر بیشتر از مردان).

انواع سرطان چگونه بوجود می آید؟

آشنایی با علائم سکته قلبی

آشنایی با علائم سکته قلبی

 سکته قلبی,بیماری  سکته قلبی, سکته قلبی در بارداری,علائم  سکته قلبی,درمان  سکته قلبی,درمان  سکته قلبی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان  سکته قلبی, سکته قلبی را چگونه درمان کنیم, سکته قلبی در کودکان, سکته قلبی در بزرگسالان, سکته قلبی در نوزادان, سکته قلبی در بهار, سکته قلبی در تابستان, سکته قلبی در پاییز, سکته قلبی در زمستان,آشنایی با  سکته قلبی,همه چیز در مورد  سکته قلبی, سکته قلبی واگیردار است, سکته قلبی و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان  سکته قلبی

آشنایی با علائم سکته قلبی

به گزارش بی اس ام اس در مواردی که فرد دچار سکته قلبی می‌شود ، درد ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و گستره درد ممکن است به صورت سنگینی یا خنجری یا احساس فشردگی در قفسه سینه خود را نشان دهد.

علائم سکته قلبی

یکی از علائم سکته قلبی شروع درد قفسه سینه است که این درد قفسه سینه می‌تواند متنوع باشد و گاه به شکل درد زیر جناق سینه یا ریشه گردن و دست‌ها بویژه دست چپ و گاهی همزمان در هر دو دست و کتف و شانه بروز می‌کند.در مواردی که فرد دچار سکته قلبی می‌شود ، درد ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و گستره درد ممکن است به صورت سنگینی یا خنجری یا احساس فشردگی در قفسه سینه خود را نشان دهد.این دردها معمولا با سایر علائمی همچون تعریق شدید و احساس سردی در تمام نقاط بدن که ناشی از تحریک قوه سمپاتیک است ، همراه می‌باشد. در این موارد همچنین افراد دچار احساس ترس، نگرانی و بی‌قراری، تپش قلب و افت فشار خون و گاه نیز افزایش فشار خون می‌شوند.متاسفانه در بعضی افراد همچون دیابتی‌ها، سالمندان، افرادی که دارای سابقه طولانی مدت فشار خون هستند، افرادی که اعتیاد شدید دارند، خانم‌های خیلی چاق و سیگاری‌های حرفه‌ای درد ناشی از سکته احساس نمی‌شود.بزرگ‌ترین خطر بی‌توجهی به سکته قلبی و علائم آن، مرگ است و در غیر این صورت فرد دچار نارسایی قلبی، تنگی تنفس، خستگی زودرس و علائم نارسایی قلبی همچون ورم پا و تندی ضربان قلب در هنگام فعالیت و استراحت می‌شود.اغلب موارد علائم این سکته‌ها با بیماری گاستریت یا التهاب معده اشتباه گرفته می‌شود که این امر بسیار خطرناک است زیرا در این موارد این علائم نشان‌دهنده سکته قلبی است که بیمار بلافاصله باید به مرکز درمانی مراجعه کرده تا منطقه سکته رد شود.عرق‌های سرد مداوم، حالت تهوع شدید و بویژه درد شدید معده از علائم اصلی سکته‌های خفیف قلبی بویژه سکته‌هایی است که در بخش تحتانی قلب رخ می‌دهد.بویژه در افرادی که مبتلا به دیابت هستند سکته‌های سطح تحتانی قلب شایع‌تر است که در اغلب موارد درد ناشی از این سکته‌ها در معده بروز می‌کند.گاستریت یا التهاب معده اکثر اوقات با درد در ناحیه معده بروز می‌کند، اما نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است لزوم عدم مصرف دارو بدون تجویز پزشک است زیرا ممکن است دردی که در معده بروز کرده ناشی از سکته بوده نه گاستریت در نتیجه عوارض سکته قلبی در این موارد افزایش می‌یابد.افرادی که دچار سکته قلبی شده‌اند الزامی است، علاوه بر پزشک متخصص قلب همواره تحت نظر متخصص گوارش و کبد هم قرار داشته باشند تا از ایجاد ناهنجاری‌های گوارشی بویژه زخم و درد معده، التهاب معده و هرگونه اختلال در کار معده در امان باشند.

آشنایی با علائم سکته قلبی

پیشگیری

در سایت سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به این سوال که چطور می‌توان از بروز حمله قلبی یا سکته قلبی جلوگیری کرد، ابتدا تاکید شده که وقوع ۸۰ درصد از حملات قلبی قابل پیشگیری هستند.در ادامه این مطلب آمده است که داشتن یک رژیم غذایی سالم، داشتن تحرک و فعالیت بدنی منظم و نیز خودداری از استعمال تمام انواع محصولات دخانی کلیدهای اصلی این موفقیت هستند.سه راهکار ساده نه‌تنها به میزان قابل توجهی درصد بروز سکته قلبی را کاهش می‌دهند، بلکه در بیشتر موارد در پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع دوم، اختلالات مزمن در مجاری تنفسی و نیز انواع خاصی از سرطان‌ها موثر هستند.یک رژیم غذایی سالم داشته باشید: یک رژیم غذایی متعادل برای داشتن قلب و دستگاه گردش خون سالم ضروری است و اغلب شامل مقادیر زیادی از میوه‌ها و سبزیجات، غلات سبوس‌دار، گوشت لخم،‌ ماهی و مرغ می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که در این رژیم غذایی میزان مصرف قند و نمک باید محدود شود.تحرک بدنی منظم داشته باشید: حداقل ۳۰‌دقیقه در روز فعالیت بدنی منظم داشته باشید تا سلامت قلب و عروق شما حفظ شود. به علاوه حداقل ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی در بیشتر روزهای هفته می‌تواند وزن بدن شما را در حد سلامتی نگه دارد.سیگار نکشید: دخانیات از هر نوعی که باشد برای سلامت بدن به طور کلی بسیار مضر است. همچنین قرار گرفتن در معرض دود سیگار هم خطرناک است.براساس تحقیقات علمی معتبر خطر بروز سکته قلبی به محض ترک سیگار کاهش می‌یابد و پس از گذشت یک سال این خطر نصف می‌شود.

اقدامات اولیه

بیمارستان‌هایی را که مراقبت‌های اورژانسی قلبی دارند همیشه به خاطر داشته باشید و اگر درد قلبی بیش از ۲ دقیقه طول کشید، حتما به اورژانس زنگ بزنید.مسلما با ترافیک کلانشهر‌هایی نظیر تهران، احتمال بموقع رسیدن آمبولانس ضعیف است، اگر می‌توانید سریع‌تر بیمار را به بیمارستان یا مرکز درمانی برسانید، خودتان اقدام کنید.کمک کنید تا بیمار در حالتی قرار گیرد که کمترین درد را داشته باشد. برای این کار لازم است که بیمار را بنشانید و پا را بالاتر از سطح قلب نگه دارید. لباس‌های اطراف گردن را باز کنید و در حالت شل نگه دارید.
منبع:pezeshkan.org

آشنایی با علائم سکته قلبی