جرم گیری دندان چیست

جرم گیری دندان چیست

جرم دندان,جرم دندان به انگلیسی,جرم دندان چیست,جرم دندان در کودکان,جرم دندان طب سنتی,جرم دندان سیگار,جرم دندان مصنوعی,جرم دندان گربه,جرم دندان و لثه,جرم دندان در خواب,جرم دندان به انگلیسی,جرم گیری دندان به انگلیسی,جرم گیری دندان به انگلیسی,جرم گیر دندان به انگلیسی,جرم گیری دندان چیست,علت جرم دندان چیست,جرم گیر دندان چیست,جرم گیری دندان در کودکان,جرم دندان کودکان,جرم گیری دندان طب سنتی,جرم گیری دندان در طب سنتی,جرم دندان در طب سنتی,درمان جرم دندان با طب سنتی,جرم گیری دندان با طب سنتی,درمان جرم دندان در طب سنتی,از بین بردن جرم دندان طب سنتی,جرم گیری دندان به روش طب سنتی,از بین بردن جرم دندان در طب سنتی,جرم دندان سیگاری,از بین بردن جرم دندان سیگار,جرم گیری دندان مصنوعی,روش جرم گیری دندان مصنوعی,از بین بردن جرم دندان مصنوعی,جرم گیر دندان مصنوعی,رفع جرم دندان مصنوعی,قرص جرم گیر دندان مصنوعی,جرم گیری دندان گربه,هزینه جرم گیری دندان گربه,جرم گیری دندان و لثه

جرم دندان , جرم دندان چیست , رفع جرم دندان , از بین بردن جرم دندان , درمان جرم دندان

تشکیل جرم بر روی دندان ها به صورت کاملا آرام رخ می دهد و این طیف آهسته مانع از دیده شدن تحلیل و از بین رفتن لثه ها که در حقیقت مشکلی جدی به شمار می آید و درمانی سخت دارد می شود.

 دلیل جرم دندان چیست؟

باید دقت کنید که هر تغییر رنگی بر روی دندانها نشانه جرم دندان نیست بلگه پوسیدگی ها هم در رنگ طبیعی دندان تغییر ایجاد می کنند. گاها لکه هایی هم بر روی دندان وجود دارد که حتی با جرم گیری هم از بین نمی رود که این ممکن است ناشی از مصرف داروهایی در زمان رشد و تکامل دندان باشد. دلایل رایج دیگری که در ایجاد جرم دندان ها نقش دارند مصرف بیش از حد چای و قهوه و بدتر از همه مصرف دخانیات است.

 
راههایی بسیار از قبیل راههای شیمیایی و گیاهی برای از بین بردن جرم دندان ها به کار می روند که درادامه به برخی از آنها آشنا خواهید شد.
 
جرم دندان , جرم دندان چیست , رفع جرم دندان , از بین بردن جرم دندان , درمان جرم دندان

از بین بردن طبیعی جرم دندان

متخصصان طب سنتی جویدن برگ های مریم گلی را برای از بین بردن جرم دندان بسیار توصیه می کنند.ترکیب روغن خردل و پودر زردچوبه و نمک یک ترکیب گیاهی بسیار موثر در از بین بردن جرم دندان ها است که اطبا سنتی کشور هند از آن برای بیماران خود بهره می برند.دندان هایی که لکه دار شده اند را با ترکیب پودر گیاه زنبق و نعناع ماساژ دهید تا لکه ها کم رنگ شوند.
 
میوه ها و سبزیجات سفت مانند هویج و سیب به دلیل سفتی با فشار بیشتری گاز زده می شوند که همین یک حالت سایش بر روی دندان ها ایجاد می کند که در از بین بردن جرم دندان ها فوق العاده موثر است.
کرفس و هویج هم همین خاصیت را دارند.
 توت فرنگی را بر روی دندان ها بمالید تا جرم گیری طبیعی و خوشمزه داشته باشید.
 
نکته :
بهترین مراقبت ها از دندان در قدم اول مسواک کردن دندان ها حداقل 2 بار در روز و استفاده در ست از نخ دندان است.
هر سال 2 مرتبه برای معاینه دندان ها به دندان پزشک مراجعه کنید تا در صورت بروز مشکلات احتمالی در مراحل اولیه شناخته و برطرف شوند.

جرم دندان ، از بین بردن آسان جرم دندان

به  گزارش بی اس ام اس جرم دندان به دلیل رسوبی بوجود می‌آید که روی دندان‌ها و لثه‌ها تشکیل می‌شود و سلامت دهان و دندان‌ها را به خطر می‌اندازد. جرم دندان همچنین باعث بوی بد دهان می‌شود.

علائم جرم دندان ؛ تغییر رنگ دندان به همراه پوسیدگی آن، مصرف داروهایی در زمان رشد و تکامل دندان، مصرف چای و قهوه و استعمال دخانیات.

درمان جرم دندان ؛ جویدن برگ‌های مریم گلی، ترکیب روغن خردل و پودر زرد چوبه و نمک، ماساژ دندان با ترکیب پودر گیاه زنبق و نعناع، مصرف میوه‌ها و سبزیجات(مثل هویج، توت فرنگی، کرفس و سیب)، مسواک زدن(حداقل دو بار در روز) و استفاده از خمیردندان ضد جرم.

جرمگیری نیز یکی دیگر از راه‌های درمان جرم دندان است که عوارضی چون پوسیدگی دندان‌ها، آسیب دیدگی لثه و… را هم به دنبال دارد. اما به گفته دکتر صادقی هر شش ماه یکبار می‌توان دندان‌ها را جرمگیری کرد. (البته همه افراد باید حداقل سالی یک بار این کار را انجام دهند.)

منابع:

سایت خبری تحلیلی عصر ایران

نمناک

جرم دندان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.